OGÓLNE WARUNKI UMÓW, SPRZEDAŻY I DOSTAWY

TECHDACH PIOTR DUBA

OBOWIĄZUJĄCE OD 12.01/2022r

§1

Postanowienia ogólne

  1. Niniejsze ogólne warunki umów sprzedaży (dalej:" OWU") regulują stosunki cywilnoprawne pomiędzy stronami, w zakresie obrotu handlowego wszelkimi towarami sprzedawanymi przez TechDach Piotr Duba i stanowią integralną część umów handlowych podpisywanych indywidualnie z kontrahentami TechDach Piotr Duba.
  2. Użyte w treści OWU terminy oznaczają:
  3. Sprzedawca – TechDach Piotr Duba z siedzibą w Gdyni, ul.Starodworcowa 25A/9, 81-575 Gdynia NIP:848 173 75 62, REGON 382633670;
  4. Towar – towar znajdujący się w ofercie handlowej Sprzedawcy lub towar dostępny na indywidualne zamówienie;
  5. Kupujący – będący przedsiębiorcą (w rozumieniu ustawy Kodeks Cywilny) nabywca towarów oferowanych przez Sprzedawcę;
  6. Strony – Sprzedawca oraz Kupujący
  7. Kupujący wyraża zgodę na przesyłanie drogą pocztową lub elektroniczną na adresy email funkcjonujące w jego przedsiębiorstwie, informacji handlowych dotyczących aktualnej oferty cenowej, dostępnych promocjach oraz nowościach oferowanych przez TechDach Piotr Duba
  8. Strony postanowiły, że każdy sprzedany towar pozostaje własnością Sprzedawcy do czasu uregulowania całej ceny.

§2

Zamawianie towaru

  1. Składanie zamówień przez Kupującego odbywa się drogą elektroniczną, poprzez przesłanie wiadomości na adres email Sprzedawcy bądź osobiście na podstawie pisemnego zamówienia.
  2. W treści zamówienia Kupujący wskazuje:
  3. Dane podmiotu (Kupującego) w imieniu, którego występuje w tym: firmę, adres oraz stosowny numer w rejestrze KRS/NIP/REGON, zależnie od formy prowadzenia działalności gospodarczej,
  4. Towary, które chciałby kupić wraz ze wskazaniem ich ilości, wymiarów, bądź inną konieczną do ich identyfikacji specyfikacją techniczną,
  5. Dokładny adres dostarczenia Towaru,
  6. Osoba odpowiedzialna po stronie Sprzedawcy potwierdza złożenie zamówienia w tym samym trybie w jakim je otrzymała, informuje o dostępności zamówionych towarów oraz przedstawia Kupującemu łączną cenę zamówionych towarów oraz ich koszt dostawy, a także przewidywany termin dostawy.
  7. Jeśli w ciągu 24 godzin od otrzymania potwierdzenie zamówienia przez Sprzedawcę, Kupujący nie wniesie zastrzeżeń, umowa uważana jest za zawartą i wiążąca obie Strony.
  8. Jeżeli w zamówieniu nie zostanie wskazany żaden adres, przyjmuje się, że odbiór towarów nastąpi przez Kupującego w siedzibie Sprzedawcy w dniu wskazanym przez Sprzedawcę.
  9. Zawarcie umowy nie wiąże Sprzedawcy w sytuacji, gdy, z przyczyn niezależnych od Sprzedawcy, sprzedaż Towarów jest niemożliwa lub nadmiernie utrudniona.

§3

Warunki dostawy i odbioru Towaru

  1. Sprzedawca jest zobowiązany do zorganizowania dostawy Towaru do miejsca spełnienia świadczenia wskazanego przez Kupującego.
  2. Koszt dostawy ponosi w całości Kupujący.
  3. Jeżeli Strony nie uzgodnią wynagrodzenia za transport Towarów, Kupujący zobowiązuje się pokryć koszt transportu według aktualnych stawek rynkowych za 1km dzielący miejsce wysyłki Towarów od adresu dostawy, w zaokrągleniu w górę do pełnego kilometra i przyjmując najkrótszą możliwą trasę przejazdu.
  4. Do dostawy nie zalicza się rozładunku Towar w miejscu przeznaczenia, który organizuje samodzielnie i na własny koszt Kupujący. Rozładunek powinien zostać przeprowadzony w ciągu 2 godzin od momentu dostarczenia Towaru.
  5. Koszt zwłoki w przeprowadzeniu rozładunku obciążają w całości Kupującego.
  6. Kupujący zobowiązany jest zapewnić odbiór Towaru i podpisanie dokumentu WZ oraz faktury VAT (nie dotyczy faktur przesyłanych drogą elektroniczną) przez osobę do tego umocowaną. Mając na uwadze treść ust.1, ryzyko i konsekwencje odbioru Towaru i podpisanie dokumentu WZ i/lub faktury VAT przez osobę nieuprawnioną w całości obciąża Kupującego, a Strony ustalają, że każda osoba, która Towar przyjmie w miejscu wskazanym jako miejsce dostawy lub każda osoba, która w imieniu Kupującego zgłosi się po towar jest uprawniona do odbioru Towaru i podpisania ww. dokumentów. Wydanie Towaru takiej osobie przez Sprzedawcę uważa się za prawidłowe wykonanie świadczenia przez Sprzedawcę na rzecz Kupującego.
  7. Jeżeli w wyniku przeszkody niespowodowanej przez Sprzedającego (np. katastrofy naturalnej, trudnych warunków pogodowych, strajków, zamknięcia przedsiębiorstwa producenta, zakłóceń w ruchu, wypadku komunikacyjnego, przerw w dostawie energii), realizacja zamówienia jest znacząco utrudniona lub tymczasowo uniemożliwiona, termin realizacji zamówienia nie rozpoczyna się, a rozpoczęty termin ulega zawieszeniu przez czas trwania przeszkody.
  8. O wystąpieniu przeszkody, o której mowa w pkt.5, Sprzedawca niezwłocznie powiadomi Kupującego pisemnie lub emailem lub telefonicznie.
  9. Odbiór ilościowo-jakościowy odbywa się w miejscu spełnienia świadczenia, poprzez potwierdzenie przez Kupującego (umocowaną przez niego osobę zgodnie z pkt.6) deklarowanych w dokumencie WZ ilości Towarów.
  10. Wraz z wydaniem Towaru Kupujący (umocowana przez niego osoba zgodnie z pkt.6) podpisuje i opatruje pieczęcią firmową Kupującego:
  11. Dokument WZ i fakturę VAT, jeżeli Towar jest odbierany w siedzibie Sprzedawcy lub dostarczany przez Sprzedawcę;
  12. Dokument WZ i list przewozowy, jeżeli Towar jest dostarczany bezpośrednio przez producenta. W takiej sytuacji faktura VAT zostanie wystawiona w terminie 7 dni od otrzymania listu przewozowego i dokumentu WZ przez Sprzedawcę.
  13. Sprzedawca uprawniony jest do wystawienia zbiorczej faktury VAT obejmującej większą liczbę transakcji dokonywanych w ciągu miesiąca.
  14. W razie nieodebrania Towaru przez Kupującego, Kupujący pozostaje zobowiązany do zapłaty za Towar wraz z kosztami transportu zgodnie z umową i OWU tak jakby do dostawy/odbioru doszło oraz dodatkowo jest zobowiązany do:
  15. Odbioru na swój koszt Towaru z siedziby Sprzedającego lub wskazanego miejsca przechowywania Towaru, a w razie dostawy bezpośrednio przez producenta z magazynu tego producenta w terminie 7 dni od dnia, w którym Towar miał być odebrany lub od dnia nieskutecznej dostawy;
  16. Zapłaty wynagrodzenia za przechowywanie w wysokości stanowiącej równowartość 0,1% wartości zamówienia netto + VAT za każdy dzień przechowywania począwszy od ósmego dnia.
  17. Sprzedający nie ma obowiązku przechowywania Towaru dłużej niż dwa miesiące od uzgodnionego terminu odbioru lub dostawy.
  18. Sprzedający nie ponosi ryzyka pogorszenia się stanu technicznego Towarów w czasie przechowywania i po jego zakończeniu.

§4

Odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu rękojmi

  1. Sprzedawca nie ponosi odpowiedzialności z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne.
  2. Sprzedawca nie zajmuje się montażem sprzedawanych Towarów i doradztwem technicznym w sprawie ich wykorzystania, stąd nie ponosi odpowiedzialności za prawidłowość wyboru Towaru przez Kupującego, a także jego sposób wykorzystania.
  3. Z chwilą wydania Towaru, na Kupującego przechodzą wszystkie korzyści i ciężary z rzeczą związane, a także ryzyko przypadkowej utraty bądź uszkodzenia rzeczy.
  4. Odpowiedzialność Sprzedającego z jakichkolwiek tytułów ograniczona jest do wartości netto sprzedanego Towaru.

§5

Procedura reklamacyjna

  1. W związku z wyłączeniem odpowiedzialności Sprzedawcy z tytułu rękojmi za wady fizyczne i prawne Towaru, Sprzedawca może uwzględnić reklamację Kupującego dokonaną jedynie zgodnie z procedurą i na zasadach opisanych w niniejszym paragrafie:
  2. Sprzedający może uwzględnić reklamację po warunkiem, że Reklamacja łącznie spełnia następujące wymagania:
  3. Zostanie sporządzona na piśmie i podpisana przez Kupującego lub osoby przez niego upoważnionej, pod rygorem nieważności;
  4. Zostanie sporządzona z udziałem osoby umocowanej ze strony Sprzedawcy lub z udziałem przewoźnika w chwili obioru lub w dniu, w którym Towar miał być odebrany;
  5. Zostanie doręczona Sprzedawcy w terminie 7 dni od dnia odbioru lub od dnia dostawy Towaru, będzie dokładnie wskazywała reklamowany Towar oraz jego ilość;
  6. Będzie obejmował wady;
  7. Na wyraźne żądanie Sprzedającego, zgłoszenie w dowolnej formie, w terminie 5 dni od dnia doręczenia reklamacji, reklamowany Towar zostanie zwrócony przez Kupującego bezpośrednio do producenta. Zapisy dotyczące dostarczenia lub oględzin Towaru nie dotyczą reklamacji wyłącznie ilościowej (wskazującej na niedobór w dostawie);
  8. W przypadku potwierdzenia przez Sprzedającego informacji zawartych w reklamacji, Sprzedawca może uwzględnić reklamację dokonując uzupełnienia lub wymiany Towaru, a gdy to będzie nie możliwe obniżając cenę za Towar brakujący lub wadliwy.
  9. O sposobie rozpatrzenia reklamacji Sprzedawca powiadomi Kupującego w terminie nie dłuższym niż 14 dni od odbioru Towaru, bądź od dnia przeprowadzenia jego oględzin, a w przypadku reklamacji wyłącznie ilościowej, w terminie 14 dni od dnia doręczenia dokumentu reklamacyjnego.
  10. Sprzedający zastrzega sobie prawo do odmowy rozpatrzenia reklamacji, jeśli Kupujący wykorzysta (np. wbuduje/zabuduje) Towary objęte roszczeniem reklamacyjnym przed upływem terminu jego rozpatrzenia.

§6

Zapłata, warunki udzielenia kredytu kupieckiego i skutki opóźnień w płatnościach

  1. Kupujący zapłaci Sprzedawcy należność z tytułu wykonania danego zamówienia we skazanym terminie, a jeżeli termin ten nie został ustalony w terminie wskazanym na fakturze VAT, a jeżeli termin ten nie wynika z faktury VAT zapłata należy się w dniu wydania Towaru lub dniu, w którym Towar miał być wydany, lecz nie został odebrany przez Kupującego.
  2. Kupujący może uzyskać od Sprzedawcy odroczenie terminu płatności na podstawie udzielonego kredytu kupieckiego.
  3. Kwota udzielonego kredytu kupieckiego oraz termin na jaki odroczona zostaje płatność wynika z indywidualnej umowy handlowej lub ustaleń z Kupującym i uzależniona jest od przedstawionych przez niego wiarygodnych informacji dotyczących jego kondycji finansowej, zdolności kredytowej oraz ustanowionych zabezpieczeń, potwierdzonych w razie potrzeby odpowiednimi dokumentami.
  4. Kwota limitu kupieckiego może być w każdej chwili zmieniona przez Sprzedawcę, w przypadku powzięcia informacji o pogorszeniu sytuacji finansowej Kupującego bądź naruszenia przez Kupującego warunków umowy lub OWU.
  5. Oświadczenie o obniżeniu kwoty limitu kupieckiego Sprzedawca składa w formie pisemnej lub emailem. Obniżenie limitu kredytu kupieckiego jest skuteczne od dnia wskazanego w oświadczeniu.
  6. W przypadku opóźnienia w zapłacie jakiejkolwiek wymaganej wierzytelności względem Sprzedawcy, jest on upoważniony do:
  7. Odmowy realizacji dalszych zamówień, na rzecz Kupującego do czasu uregulowania zaległości;
  8. Odmowy sprzedaży w warunkach kredytu kupieckiego kolejnych towarów zamawianych przez Kupującego, niezależnie od kwoty wykorzystanego limitu;
  9. Anulowania udzielonego Kupującemu odroczenia płatności w ramach kredytu kupieckiego i postawienia w stan natychmiastowej wymagalności wszystkich wierzytelności przysługujących mu od Kupującego pierwszym dniem opóźnienia w płatności.
  10. Z uprawnień opisanych powyżej Sprzedawca może skorzystać łącznie lub oddzielnie, wedle własnego uznania.

§7

Zabezpieczenia

  1. Sprzedawca zastrzega sobie uprawnienie do żądania od Kupującego – przed przystąpieniem do realizacji zamówienia – ustanowienia stosownego zabezpieczenia zapłaty w postaci między innymi:
  2. Bezwarunkowej i płatnej na pierwsze żądanie gwarancji bankowej lub gwarancji ubezpieczeniowej na takich samych zasadach;
  3. Weksla in blanco opatrzonego klauzulą "bez protestu";
  4. Hipoteki do wysokości 150% wysokości udzielonego limitu lub prognozowanego obrotu rocznego netto między Stronami;
  5. Dobrowolnego poddania się egzekucji na podstawie art.777 Kodeksu Postępowania Cywilnego;
  6. Poręczenia;
  7. Przewłaszczenia ruchomości na zabezpieczenie;
  8. Cesji wierzytelności na zabezpieczenie;
  9. Zestawu rejestrowanego;
  10. Wybór zabezpieczeń, ich ilości i kwoty zabezpieczenia zależy od decyzji Sprzedawcy ustalonej po konsultacjach z Kupującym oraz od jego możliwości finansowych i wartości składników jego majątku.
  11. W przypadku nieustanowienia zabezpieczenia w terminie wskazanym przez Sprzedawcę bądź oświadczenia o odmowie ustanowienia zabezpieczenia, Sprzedawca może odmówić realizacji zamówienia, a także wstrzymać się z przyjmowaniem kolejnych zamówień do czasku ustanowienia żądanego zabezpieczenia zapłaty.

§8

Rozwiązanie i wypowiedzenie umowy

  1. Każda ze stron może wypowiedzieć umowę z zachowaniem 1-miesięcznego terminu wypowiedzenia ze skutkiem na koniec miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym umowę wypowiedziano.
  2. Sprzedawca może wypowiedzieć umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia w przypadku, gdy:
  3. Kupujący opóźnia się w płatności jakiejkolwiek wymagalnej wierzytelności powyżej 30 dni;
  4. Jakikolwiek organ państwowy stwierdzi niewypłacalności Kupującego (np. poprzez postanowienie o bezskutecznej egzekucji komorniczej);
  5. Innego rażącego naruszenia przez Kupującego postanowień umowy lub OWU;
  6. Kupujący może wypowiedzieć umowę bez zachowania terminu wypowiedzenia w przypadku zmiany przez Sprzedającego zapisów OWU i braku akceptacji zmian przez Kupującego w terminie wynikającym w §10 OWU
  7. Sprzedawca może odstąpić od umowy w przypadku, gdy:
  8. Względem Kupującego zostanie złożony wniosek o ogłoszenie upadłości lub wniosek o restrukturyzację niezależnie od tego czy wniosek taki okaże się zasadny;
  9. Kupujący podejmie działania mające na celu doprowadzenie do likwidacji lub ogłosi likwidację prowadzonej działalności
  10. W ciągu 3 miesięcy od dnia powzięcia informacji o powyższym;
  11. W każdej chwili strony mogą rozwiązać umowę za porozumieniem stron.

§9

Tajemnica handlowa

  1. Wszelkie informacje uzyskane w związku z zawarciem i wykonywaniem umów, zamówień oraz realizacji, reklamacji oraz czynności z nimi związanych stanowią tajemnicę handlową Stron, a nie przestrzeganie obowiązku zachowania tajemnicy handlowej uprawnia każdą ze Stron do odstąpienia od umowy i dochodzenia odszkodowania za powstałą szkodę.

§10

Zmiany OWU

  1. Jakiekolwiek zmiany umowy handlowej wymagają formy pisemnej pod rygorem nieważności.
  2. Zmiany niniejszych OWU następuje poprzez opublikowanie nowej wersji OWU na stronie internetowej www.techdach.pl
  3. Kupujący zobowiązany jest do każdorazowego zapoznania się z nowymi OWU przez złożeniem każdego kolejnego zamówienia.
  4. W przypadku zmiany OWU dla każdej poszczególnej transakcji zastosowanie będą miały postanowienia OWU obowiązujące w dniu złożenia zamówienia przez Kupującego.

§11

Jurysdykcja i prawo właściwe

  1. Umowa handlowa oraz OWU oraz wszelkie spory między stronami związane z ich współpracą handlową podlegają prawu polskiemu.
  2. Wszelkie spory wynikłe w związku ze wszelkimi relacjami handlowymi między stronami zostają poddane jurysdykcji sądów polskich.
  3. Spory między stronami będą rozstrzygane przez sąd właściwy dla siedziby Sprzedawcy.









RODO

KLAUZULA INFORMACYJNA DOT. PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH (RODO) TECHDACH PIOTR DUBA

TechDach Piotr Duba przedstawia następującą informację wymaganą art. 13 ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej z 04.05.2016 r.) i dotyczącą przetwarzania danych osobowych.
Niniejsza klauzula adresowana jest do:
a) Klientów TechDach będących przedsiębiorcami – osobami fizycznymi;
b) Klientów TechDach będących konsumentami,
c) Reprezentantów/pełnomocników/przedstawicieli/osób fizycznych wskazanych jako osoby do utrzymywania kontaktu przez klientów TechDach będących spółkami prawa handlowego lub działającymi w innych formach prawnych.

Administrator danych osobowych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest TechDach Piotr Duba ul. Starodworcowa 25A/9, 81- 575 Gdynia NIP 848 173 75 62

Dane kontaktowe Administratora danych osobowych

Adres siedziby: 81-575 Gdynia ul. Starodworcowa 25A/9
Numer telefonu: +48 510 344 281
Adres e-mail: data2no@gmail.com

CELE PRZETWARZANIA ORAZ PODSTAWA PRAWNA PRZETWARZANIA DANYCH OSOBOWYCH

  • rozpatrywanie przez TechDach oferty zawarcia umowy lub czynności poprzedzających jej złożenie,
  • wykonywanie przez TechDach czynności związanych z zawarciem, wykonywaniem lub rozwiązaniem umowy oraz wykonywaniem innych czynności związanych z umową w tym czynności poprzedzających jej zawarcie;
  • wykonywanie przez TechDach wynikających z wykonanej umowy lub przepisów prawa obowiązków w zakresie gwarancji jakości lub rękojmi za wady,
  • wystawianie przez TechDach faktur VAT lub innych dokumentów księgowych;
  • prowadzenie przez TechDach:
  • ksiąg rachunkowych oraz innych urządzeń księgowych określonych przepisami prawa regulującymi kwestie rachunkowości;
  • rejestrów transakcji wymaganych przepisami prawa regulującymi kwestie podatkowe;
  • zapewnienie bezpieczeństwa osób lub ochrona mienia lub kontrola produkcji lub zachowania w tajemnicy informacji, których ujawnienie mogłoby narazić TechDach na szkodę poprzez wprowadzenie szczególnego nadzoru nad terenem zakładu pracy lub terenem pracy w postaci środków technicznych umożliwiających rejestrację obrazu (monitoring) – o ile TechDach stosuje monitoring i z zachowaniem prywatności i godności osób oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa;
  • dochodzenie lub obrony w sprawie roszczeń lub praw TechDach;
  • rozpatrywanie Pani/Pana potencjalnych reklamacji i zgłoszonych roszczeń;
  • przeniesienie Pani/Pana danych do archiwum, po zakończeniu relacji prawnych wynikającej z określonych wyżej celów przetwarzania;

KATEGORIE PRZETWARZANYCH DANYCH OSOBOWYCH

TechDach przetwarza Pani/Pana dane osobowe w zakresie:

  1. dane identyfikujące osobę będącą przedsiębiorcą:
    1. imię, nazwisko, nr: NIP i REGON;
    2. dane adresowe i teleadresowe:
      1. adres miejsca wykonywania działalności gospodarczej;
      2. adres do doręczeń – jeżeli różni się od adresu, miejsca wykonywania działalności gospodarczej
    3. numer telefonu,
    4. adres e-mail;
  2. dane identyfikujące osobę będącą konsumentem;
    1. imię i nazwisko;
    2. dane adresowe;
      1. adres miejsca zamieszkania,
      2. adres do doręczeń – jeżeli różni się od adresu zamieszkania
    3. numer telefonu,
    4. adres e-mail;
    5. nr NIP lub PESEL;
  3. dane identyfikujące osobę będącą reprezentantem/pełnomocnikiem/przedstawicielem/osobą fizyczną wskazaną jako osoba do utrzymywania kontaktu przez klientów TechDach będących spółkami prawa handlowego lub działającymi w innych formach prawnych:
    1. imię i nazwisko;
    2. numer telefonu;
    3. adres e-mail;

ŹRÓDŁO POCHODZENIA DANYCH OSOBOWYCH

TechDach pozyskuje Pani/Pana dane:

  1. bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą;
  2. z dostępnych publicznie rejestrów lub baz danych takich, jak:
    1. Centralna Ewidencja i Informacja o Działalności Gospodarczej;
    2. Krajowy Rejestr Sądowy;
    3. Rejestr REGON;
  3. O ile TechDach posiada z Pani/Pana strony stosowne wymagane prawem upoważnienie – z biur informacji gospodarczej;
  4. Od będących klientami TechDach spółek prawa handlowego lub działającymi w innych formach prawnych;

OKRES, PRZEZ KTÓRY DANE OSOBOWE BĘDĄ PRZETWARZANE

Okres przetwarzania Pani/Pani danych, zależy od celu, w jakim zostały zebrane i są przetwarzane, od przepisów a także udzielonych przez Panią/Pana zgód. TechDach przetwarza dane związane z:

  1. umową lub inną czynnością prawną – przez czas niezbędny do rozpatrzenia oferty, przygotowania do wykonania danej czynności, a jeśli czynność ta dochodzi do skutku – przez czas niezbędny do jej wykonania. Jeśli czynność nie doszła do skutku, dane są przetwarzane przez 3 lata od dnia zebrania danych;
  2. danymi archiwalnymi – po wygaśnięciu danej relacji prawnej (czyli np. umowy) dane osobowe dotyczące działania tych osób jako przedsiębiorców lub w imieniu przedsiębiorcy, instytucji lub jednostek organizacyjnych są przetwarzane przez 6 lat, a pozostałe dane osobowe osób fizycznych (konsumentów) są przetwarzane przez okres do 10 lat, chyba że przepisy prawa przewidują krótszy okres. Jeśli toczy się spór, proces sądowy lub trwa inne postępowanie (szczególnie karne), okres archiwizacyjny będzie liczony od dnia prawomocnego zakończenia sporu, a w przypadku wielu postępowań prawomocnego zakończenia ostatniego z nich, bez względu na sposób jego zakończenia, chyba że przepisy prawa przewidują dłuższy okres przechowywania danych lub dłuży okres przedawnienia dla roszczeń/prawa którego dotyczy postępowanie;
  3. orzeczeniem sądowym – dane mogą być przetwarzane do 10 lat od dnia wydania prawomocnego orzeczenia kończącego postepowanie;
  4. zgodą osoby, której dane dotyczą – przez czas wskazany w oświadczeniu o zgodzie, w każdym przypadku – do czasu odwołania zgody;
  5. pozyskaniem danych z publicznie dostępnych rejestrów lub biur informacji gospodarczej. Okres przetwarzania tak pozyskanych danych zależny jest od celu przetwarzania i podlega zasadom określonym wyżej w niniejszej sekcji Klauzuli Informacyjnej, przy czym dane uzyskane z biur informacji gospodarczej są usuwane po upływie 90 dni;

KATEGORIE ODBIORCÓW DANYCH OSOBOWYCH

TechDach może przekazywać dane osobowe do podmiotów lub organów:

  1. które są upoważnione na podstawie przepisów prawa,
  2. którym przekazanie danych jest konieczne dla wykonania określonej czynności związanej z umową zawartą przez osobę, której dane dotyczą; np. umowy o dzieło, przewozu lub spedycji;
  3. którym dane mogą być też przekazane na podstawie Pani/Pana zgody lub upoważnienia,
  4. które prowadzą biura informacji gospodarczej, o ile spełnione są warunki przekazania danych określone przepisami prawa

PRAWA OSOBY, KTÓREJ DANE DOTYCZĄ

Przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do Pani/Pana danych oraz prawo żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania.
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest przesłanka prawnie uzasadnionego interesu administratora, przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych osobowych.
W zakresie, w jakim podstawą przetwarzania Pani/Pana danych osobowych jest zgoda, ma Pani/Pan prawo wycofania zgody. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.
W zakresie, w jakim Pani/Pana dane są przetwarzane w celu zawarcia i wykonywania umowy lub przetwarzane na podstawie zgody – przysługuje Pani/ Panu także prawo do przenoszenia danych osobowych, tj. do otrzymania od TechDach Pani/Pana danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego. Mo-że Pani/Pan przesłać te dane innemu administratorowi danych. Uprawnienie do przenoszenia danych nie dotyczy danych, które stanowią tajemnicę przedsiębiorstwa.


Przysługuje Pani/Panu również prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych.

ORGAN NADZORCZY ZAJMUJĄCY SIĘ OCHRONĄ DANYCH OSOBOWYCH

Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych;
Adres: Biuro Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych
ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa
tel. 22 531 03 00
fax. 22 531 03 01